Power to Marc

Multi Shopmanager bij VodafoneZiggo

Onze winkels zijn reclameaffiches.

Waarom koos je voor Vodafone?

Nou da’s wel grappig, ik heb niet voor Vodafone gekozen maar Vodafone voor mij. Of eigenlijk kozen ze ervoor om BelCompany over te nemen drie jaar geleden en daar werkte ik al vanaf 2002. Ik ben begonnen in de winkel en ben nu verantwoordelijk voor drie BelCompany winkels. Ik coach de medewerkers, manage de winkels. Ook ben ik verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe mensen en heb ik regelmatig overleg in de regio.

Zit er verschil tussen het oude BelCompany en Vodafone?

Doorgroeien kon goed bij BelCompany, en nu ook bij Vodafone. Binnenkort ga ik een hbo-opleiding doen, marketing management. Er zijn ook verschillen. BelCompany is kleiner, Vodafone is echt een internationaal bedrijf. Daardoor kost het soms wat meer inspanning om je weg te vinden, maar je ervaart in alles dat je bij een wereldspeler zit.

Je houdt van retail?

Jazeker! Dat persoonlijke contact, dat is heel belangrijk voor een bedrijf. Als je in de winkel goed bediend wordt, heb je ook een goed gevoel bij het merk en alles wat dat uitstraalt. Er zijn zo’n 130 Vodafone-winkels en ongeveer 100 BelCompany-winkels. Als Vodafone Heineken is, dan is BelCompany Amstel. Ik ga nu wat meer de grote lijnen in de gaten houden, maar ik blijf betrokken. Winkels zijn echt mensenwerk. Je maakt er de gekste dingen mee. Een oudere heer legde zijn wandelstok een keer op de balie en vroeg of we er een dopje onder konden zetten. De verkoper vertelde hem vriendelijk dat we alleen oordopjes hadden. Weet je wat het is… er wordt wel gezegd dat winkels het visitekaartje van een bedrijf zijn, maar ik zie ze meer als reclame-uitingen waarmee we ons verhaal prachtig kunnen vertellen. 

Bekijk meer verhalen van collega's